Strokovnjaki igrače uvrščajo v različne kategorije

Prva kategorija in morebiti tudi največja so motorične igrače, katere so namenjene spodbujanju motoričnih in telesnih spretnosti. V to kategorijo sodijo žoge, kolesa, vstavljanke, avtomobilčki, vlakci, itd. Otrok ob igri s tovrstnimi igračami razvija svoje gibalne sposobnosti, drži ravnotežje, razvoja gibalne sposobnosti svojih prstov, teka, hodi, itd. V drugo skupino spadajo ljubkovalne igrače. Za ljubkovalne igrače je značilno, da pripomorejo k zdravemu in čustvenemu razvoju otroka. Otrok razvije občutek za prijateljstvo, ljubezen, ljubkovanje. Tovrstne igrače otroka spremljajo pravzaprav vse od njegovega rojstva. Igrače so narejene iz mehkih materialov, ki dajejo občutek, nežnosti, mehkobe, otrok pa se v njihovi bližini počuti varno. V tretjo skupino spadajo senzorične igrače. Senzorične igrače skrbijo za razvoj otrokovih čutil. Otroci z njihovo pomočjo razvijejo občutek za glasove, prepoznavajo velikost, barvne odtenke. Četrta skupina so posnemovalne igrače. Z njimi otroci posnamejo delo staršev in poklice odraslih, ob tem pa razvijajo sposobnost govora, komunikacije, mišljenja, delovne veščine, itd. Tovrstne igrače so: oprema za frizerja, kuhinja, kovček s pripomočki za delo na vrtu, kovček z orodjem, itd. V peti skupino spadajo izobraževalne igrače, ki so namenjene razvoju umskih sposobnosti otroka. Pripomorejo k hitrejšemu učenju branja, risanja, štetja, pisanja, itd. Igrače so preprosti kalkulatrji, črke abecede, kocke z abecedo, številke. V šesti skupini najdemo konstrukcijske igrače, ki so namenjene gradnji in sestavljanju. V tej skupini so zelo znane kocke, sestavljanke, puzli, lesene kocke, itd. Sedma skupina je namenjena nekoliko večjim otrokom in se imenuje družabne igrače. Z njimi otrok razvija medsebojne odnose, komunicira, sprejema zmago in poraz, razvija občutek za soljudi. Na tržiščo so na voljo najrazličnejše družabne igre, otrokom najbolj znane so: človek ne jezi se, monopoli in podobne. Nikakor pa ne smemo pozabiti na terapevtske igrače, to so igrače, ki imajo vgrajene posebne čepke, ročice in so prilagojene otrokom s posebnimi potrebami. Ostala nam je še ena skupina in sicer priložnostne igrače. Za tovrstne igrače je značilno, da jih otroci naredijo sami, sestavljene so iz blaga oziroma tkanine, papirja, kartona, itd. Med njimi najdemo različne lutke, zgibanke, zavojčke, gradovi iz peska oziroma mivke, igrače iz kamenčkov, lesenih delov, igrače iz testa in podobno. Vsaka skupina igrač ima nek namen oziroma pripomore k razvoju določenih sposobnosti otroka. Pomembno je, da starši razvijajo različne otrokove sposobnosti, saj bodo le tako pripomogli k celovitemu razvoju svojega otroka.

Starši in otroci lahko izbirajo med različnimi oblikami igrač: senzoričnih, izobraževalnih, motoričnih, ljubkovalnih, konstrukcijskih, družabnih, priložnostnih, terapevtskih.