Trenirka

Kljub temu, da je trenirka že po imenu sodeč oblačilo, ki je namenjeno uporabi pri športnem treningu, je to oblačilo že zdavnaj preraslo okvir uporabe pri športu. Nič več ni namreč zgolj oblačilo, ki si ga nadenemo pri športnih aktivnostih, temveč se je najprej razvilo v udobno oblačilo za prosti čas, iz tega pa v modno oblačilo, ki ga lahko nosimo vedno, kadar smo sproščeni.

Športniki so hitro ugotovili, da trenirka ni udobna zgolj med treningom, temveč tudi pred in po njem. Tako je postala oblačilo, ki smo ga pričeli nositi predvsem doma – v trenirki lahko namreč ležiš na kavču in gledaš televizijo, se igraš z otroci, piješ kavo na terasi, delaš na vrtu. V njej je vedno udobno, saj je običajno izdelana iz bombaža oziroma drugih mehkih materialov, ki dihajo, pa tudi modeli so preprosti in nas ne ovirajo – nimajo zadrg, gumbov, odvečnih žepov in podobno. Tudi, če se umažemo, ni težav – trenirko je namreč prav zato, ker je iz preprostih materialov, enostavno oprati.

Še nekaj let nazaj je bila trenirka oblačilo za prosti čas, ki smo ga oblekli doma, kadar smo se odpravili od doma, pa smo jo zamenjali vsaj za džins, če že ne kaj bolj prefinjenega. Danes pa … Danes predstavljajo trenirke sproščen življenjski stil in so postale oblačilo, ki ga lahko oblečemo tudi »za med ljudi«. Nič nenavadnega ni, če gremo v modni trenirki na kavo, v trgovino, na sprehod po mestu. Z nošenjem trenirke izražamo svojo osebnost oziroma svoje počutje.

Kako je možno, da je oblačilo, namenjeno znojenju pri športu, postalo vsakdanje?

K temu je pripomoglo več dejavnikov. Prvi je urbana pop kultura, znotraj katere se je razvilo kar nekaj modernih »freestyle« dejavnosti, pri katerih je povsem primerno, če imamo oblečeno trenirko – eden takšnih je na primer rolkanje. Tudi sodobna glasba je imela velik vpliv, saj so nekatere blagovne znamke oblačil, ki so znane predvsem po športnih oblačilih in trenirkah, »za svoje« vzeli številni popularni glasbeniki, na primer reperji. Še en dejavnik pa je seveda v tem, da so proizvajalci športnih oblačil svoje blagovne znamke razvili v prave ikone – adidasova trenirka tako ni več namenjena športnemu treningu, temveč jo lahko oblečeš za kamorkoli, pa si v njej sodoben, urban in moden.